Yumurtanın Yararları ve Faydaları

Konusu 'Vitaminler' forumundadır ve Yerli Bilgi tarafından 3 Ağustos 2011 başlatılmıştır.

  1. Yerli Bilgi

    Yerli Bilgi New Member

    Yumurtanın Yararları ve Faydaları
    Yumurtanın Faydaları Neler?
    Günümüzde anneler çocuklarını doğduğundan itibaren 6ay süreyle su dahi vermeden yalnızca (eğer yeterliyse) anne sütüyle besleyebilirler. Ancak çok değil 10-15 sene evvel doktorlar anne sütünün çocuk için çokta gerekli olmadığını, inek sütünün de yerini alınabileceği belirtilmiş, hatta anne sütünün az demir içerdiği de iddia edilmişti. Görüldüğü gibi bazen gerçeklerin ortaya çıkması zaman oluyor.

    Son zamanlardaki yumurtanın faydaları çalışmalarıda bize acaba yumurta da aklanacak mı sorusunu sorduruyor. Uzun yıllardır yumurta ile alınan kolesterolün kan kolesterol seviyesini artırdığını, artmış kan kolesterol seviyesinin de kalp riskini artırdığı savunuldu.

    Çok fazla satüre edilmiş yağlı yiyecekler yediğimizde karaciğerimiz bunu damarlarımızı tıkama ihtimali olan kolestrole dönüştürür. Fakat yeni çalışmalar yumurtanın kan kolesterol düzeyini yükseltecek düzeyde kolesterol ihtiva etmediğini gösterdi.

    Yapılan araştırmalarda hala pek çoğumuz yumurtayı haftada bir kaç kereden fazla yememiz gerektiğini düşünüyor. Pek çok bilim adamına göre ise yumurta ve yüksek kan kolestrolü arasındaki ilişki hala kanıtlanmaya muhtaç.

    Kalp sağlığı; Avrupa beslenme dergisinde yapılan araştırmalarda obez hastaların günlük öğünlerinde 2 adet yumurta yediklerinde kendileri gibi obez olan ve zayıflamaya çalışanlara göre daha fazla kilo kaybettikleri ve kolestrol düzeylerininde daha düşük olduğu tespit edildi.

    Multiple Skleroz: Yumurta vitamin D yönünden zengin bir besindir. Oxford üniversitesinde yapılan yeni çalışmalarda, vitamin D düzeyi ile bağışıklık hastalıkları arasında ilişki olduğunu gösterdi. Aynı zamanda bu vitamin kemik sağlığı ve kalp sağlığı üzerine de etkili.

    Göz Sağlığı; Yumurta sarısının lütein ve zexantin gibi antioksidanlar tarafından çevrelendiği, bununda katarakt riskini ve yaşlılığa bağlı maküler dejenerasyonu azalttığı Kanadalı araştırmacılar tarafından gösterilmiştir.

    Diyabet; Yumurta, kritik önemdeki diyabetin ortaya çıkmasını engelleyen ve kan şeker düzeyini dengeleyen lösin içerir.

    Enerjik Yapar; Yumurta, demirin vücuda alımını artırır, böylelikle hemoglobin yapımında rol alan demir vücuda alınarak, sizi dinç tutacak olan oksijen, vücudunuzdaki tüm hücrelere alyuvarlarınız içindeki bu hemoglobin ile ulaştırılır.

    Beyin; Bilim adamları, yumurtadaki kolinin beyinin sinir iletimini artırdığını, besinlerle fazla alınamayan kolin sonucunda hafızamızın zayıfladığını gösterdi.

Sayfayı Paylaş